توسط
1404-02-23
به گزارش روابط عمومی سازمان مدارس راه ایمان این سازمان با استفاده از تجارب سالهای گذشته و با رویکردی نوین و در راستای ارتقای سطح کیفی و تضمین شایستهسالاری در فرآیند انتصابات، اقدام به تشکیل کمیته انتصابات نموده است.
خانم هرمزی، دبیر این کمیته، در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار ما به تشریح اهداف، سازوکار و تصمیمات این کمیته پرداختند.
به گفته ایشان، هدف اصلی این کمیته، ایجاد شفافیت، عدالت و شایستهسالاری در تمامی مراحل تصمیمگیریهای مربوط به وضعیت شغلی همکاران ارجمند سازمان، شامل راهبران، مدیران، مربیان و معلمان است. این کمیته مسئولیت بررسی جامع امور مربوط به وضعیت شغلی همکاران با در نظر گرفتن ابعاد مختلف عملکردی و کیفی ایشان را بر عهده دارد.
خانم هرمزی در خصوص سازوکار این کمیته اظهار داشتند: کمیته انتصابات با دقت و حساسیت ویژهای به جمعآوری و مطالعه نظرات ارزشمند راهبران، مدیران، مدرسان و ناظران محترم در خصوص عملکرد همکاران میپردازد. در کنار آن، ارزیابی دقیق مدارک و اسناد مرتبط با عملکرد، بهویژه نمرات دانشآموزان، دیدگاههای سازنده والدین و سایر همکاران، و میزان و کیفیت مشارکت در جشنواره مهر یا سایر رویدادهای آموزشی و پرورشی موسسه و آموزش و پرورش، از جمله اولویتهای اصلی ما در بررسیها خواهد بود.
دبیر کمیته انتصابات با اشاره به رویکرد حمایتی سازمان در قبال نیروهای خود افزودند: یکی از برنامههای مهم این کمیته، شناسایی و معرفی همکاران مستعد و پرتلاش برای گذراندن دورههای آموزشی متناسب با نیازهایشان به منظور ارتقای سطح حرفهای آنها در رستههای مختلف آموزشی، اداری و تولید محتوا است. هدف ما قدردانی از تلاشهای همکاران و ایجاد فرصتهای رشد و پیشرفت برای آنان است.
خانم هرمزی در ادامه به ترکیب اعضای این کمیته اشاره کردند و گفتند: کمیته انتصابات با حضور فعال آقای عبیات، آقای شریفیمنش، آقای رشنو، خانم بیلاوی، خانم شیرازی، خانم کاشیساز، خانم آلبوخنفر و اینجانب (خانم هرمزی) تشکیل شده است. همچنین، با تدبیر مدیر محترم استان، یک یا دو عضو از نیروهای ارزشمند خارج از مؤسسه نیز در جلسات ما حضور خواهند داشت.
خانم هرمزی در پایان با اشاره به یکی دیگر از تصمیمات مهم کمیته خاطرنشان کردند: در راستای بهرهمندی از تجارب ارزشمند نیروهای سابق موسسه که اکنون در آموزش و پرورش مشغول به خدمت هستند و تمایل به فعالیت در سازمان مدارس راه ایمان خوزستان را دارند، این کمیته سازوکاری را براساس نیاز شهرستانها برای انتخاب این همکاران نیز در نظر گرفته است. ایشان تاکید کردند که نتایج نهایی تصمیمات این کمیته پس از تایید در شورای دفتر مرکزی تهران، از خرداد ماه برای سال تحصیلی جدید ابلاغ خواهد شد و سازمان به نظرات و اعتراضات همکاران ارج نهاده و امکان بررسی مجدد آنها در دفتر مرکزی فراهم است. رویکرد اصلی کمیته همواره حمایت و راهنمایی همکاران در مسیر رشد و تعالی سازمانی خواهد بود.